סטון איילנד – הסיפור מאחורי מותג החולגנים היוקרתי באירופה

המותג היוקרתי של אוהדי הכדורגל באירופה - מבט היסטורי לשינוי ייעודו של המותג שהפך להיות סמל מזהה של החוליגנים.

צהריים טובים אולטראס!
כחלק מסדרת כתבות העולות לאתר החדש (כבר ממש בתהליכי סיום) החלטתי לכתוב לכם על אחד המותגים הנפוצים והיקרים ביותר בסצנת האולטראס העולמית “סטון איילנד” – Stone Island ולחבר לכם קצת את המקורות של המותג וכניסתו אל סצנת האולטראס העולמית (ספויילר – הוא לא יועד לכך).


באמצע שנות ה – 80 אימצו חוליגנים אנגליים את המותג בעל תווית השייט האיטלקית להלן המצפן הייחודי הנמצא על כתף שמאל. אותם שייטים היו חוזרים לבתיהם לאחר ימי השייט הארוכים והמותג אומץ על ידי חלקים שונים בחברה עד שהתקבע אצל אוהדי הכדורגל האנגלים. אותם שייטים היו ידועים בקשיחותם ועבודתם הקשה וזה יצר את הבסיס לדימוי הקשוח שיוצר המותג, אספר על כך בהמשך.


בשלושת העשורים האחרונים שעברו מאז החל המותג לזלוג מייעודו המקורי ניתן לראות אותו היום אצל גברים עמידים באירופה ואצל חולגנים שמנסים ליצור לעצמם מראה קשוח ויוקרתי כאחד – גם אם הם בני 16. ככל שהמותג הלך וגדל הוא החל להתרחק מהייעוד המקורי שלו וניתן לראות אותו בפרברים ברחבי אירופה. סטון איילנד כבר יצא מגבולות אנגליה והתרחב לרחבי אירופה (בארץ לא ניתן למצוא חנויות המוכרות את המותג) והפך להיות מזוהה בעיקר עם אוהדי הכדורגל השרופים ביותר – החוליגנים.

סטון איילנד החלה לחדור לראשונה למיינסטרים באמצע שנות ה -90, אז להקת הרוק המנצ’ונית, אואזיס, הייתה בשיא הפופולריות שלהם. האחים גלאגר, שהיו לבה ונשמתה של הלהקה, הם מתומכי מנצ’סטר סיטי האדוקים ביותר, והשמועה מספרת כי נואל גלאגר נהג ללכת למשחקים עם כמה מהדמויות היותר מפוקפקות בבסיס המעריצים של סיטי עצמה והפך לסוג של מגה סטאר חוליגן ומקורב להנהגת ארגון האוהדים האלים של שנות ה 90. ובנוסף החל להופיע לבוש במותג היוקרתי בהופעותיו ברחבי המדינה והעולם.


ליאם ונואל גלאגר הפכו למודל לחיקוי עבור דור שלם של גברים אנגליים ואירופאים צעירים ועזרו להוליד תופעה שנקראה “הנער החדש” – גברים מתבגרים בשנות העשרה שיש להם נטייה לכדורגל, “חבורה של בחורים”מעין “גאנג”. אז, החבר’ה הללו השתדלו ככל האפשר לחקות את האחים גלאגר. יש שטוענים שבוצעה הסטה כנגד החוליגנים של צ’לסי בשנות ה90 ורצו להראות עליונות מעמדית עליהם אך לפחות פה מדוברים בסיפורים (אני קצת ספקן לגבי הנתון הזה).

ליאם מאואזיס

כיום, סטון איילנד הפכה להיות בעל כורחה מותג מוביל בבגדי הקז’ואל האירופיים והפכו להשראה לביגוד בסרטי חולגנים המובילים כמו “גרין סטריט חוליגנס” בו לבש פיט האגדי את הג’קט המפורסם שלו יחד עם החוליגנים של ווסטהאם או בסרט “אולטראס” העוסק בסיפורם של אולטראס נאפולי.

פיטי – “גרין סטריט חוליגנס”


לסיום, אספר מהחוויה וההיכרות שלי עם המוצר – אישית רכשתי בחנות “סטון איילנד” בציריך, שוויץ ג’קט מדהים במחיר של 450 יורו אשר אין שני לו ומיוצר ב2 גרסאות בלבד ואני פוקד איתו את מגרשי הכדורגל בארץ ובעולם וזה כבר עניין שלי ,כשיש משהו שרוצים אז משקיעים בו אפילו אם מדובר במותג ביגוד לגברים (נשים יבזבזו יותר מאיתנו אין מה לדאוג) המותג והחנויות עצמם פזורות ברחבי אירופה והגדולות ביותר מבניהן נמצאות כמובן באנגליה. ביקרתי במספר חנויות ברחבי העולם כשאחת המפתיעות ביותר הייתה בלב ליבה של אמסטרדם (מומלצת במיוחד).


מי שמעוניין לבצע הזמנה של המוצר צריך לקחת בחשבון את המחיר היקר. עם זאת ניתן למצוא פריטים יד שניה באיכות מצוינת במחירים יותר זולים אך עדיין מדובר במעל 150 יורו לג’קט. חולצות פולו נעות בין 80-90 ליש”ט כנ”ל לגבי מכנסיים קצרים. למותג יש גם כובעים, פאוצ’ים ועוד מוצרים משלימים נוספים.


הזמנות לארץ נעשות דרך מספר אתרים בודדים (אני אישית בקשר עם אחד מהם באופן רציף לעבודה משותפת) מי שמעוניין אני אפנה אותו.באתר החדש תינתן אפשרות להזמנה של המוצרים הללו מחו”ל למי שמעוניין אז באהבה! אך כמו שאמרתי מדובר במחיר יקר מה גם שתרבות האולטראס שלנו בארץ עדיין לו התחברה לקוד הלבוש הקז’ואלי היוקרי.


בטירוף ואהבה גדולה לכדורגל, אולטראס ישראל.

חוליגנים הפכו את ייעודו של המותג

אהבתם את הסיקור? שתפו באמצעות:

Facebook
Telegram
WhatsApp
עגלת קניות0
לא נמצאו מוצרים בעגלה
המשך קנייה
0