אולטראס ישראל במרוקו

בחודש אוקטובר לפני 4 שנים יצאנו לטור של כמעט שלושה שבועות במרוקו ,שבמהלכו ביקרנו בערים רבות מהצפון ועד הדרום במטרה להכיר את התרבות המרוקאית על שלל גווניה כאשר המטרה העיקרית שלשמה התכנסו הייתה להגיע למשחק של ראג'ה קזבלנקה באצטדיון 'מחמד החמישי' בעיר.

המדיך המלא של אולטראס ישראל לנסיעה למשחקי כדורגל במרוקו

מרוקו | אוקטובר 2015

בחודש אוקטובר לפני 4 שנים יצאנו לטור של כמעט שלושה שבועות במרוקו ,שבמהלכו ביקרנו בערים רבות מהצפון ועד הדרום במטרה להכיר את התרבות המרוקאית על שלל גווניה כאשר המטרה העיקרית שלשמה התכנסו הייתה להגיע למשחק של ראג’ה קזבלנקה באצטדיון ‘מחמד החמישי’ בעיר.

במהלך הטור נכספנו לסצנת אולטראס חיה ונושמת אשר גודלת יום יום ומצמיחה יריבויות ספורטיביות ופעמים גם אלימות בין אוהדי קבוצות הכדורגל במדינה.

המקום הראשון שנחתנו בו היה העיר מרקש, אשר ממוקמת יחסית בדרום מרכז המדינה ומשם הדרמנו והצפנו בחזרה לערים נוספות. מרקש, לא ידועה בפיתוח קהל אוהדידם משמעותי ובכלל בתחום הספורט ולכן לא היה מקום להתעכב על עניין זה בעיר ולחכות ולסוע לכיוון הים, שם נמצאות ומחכות לנו הערים אגאדיר וקזבלנקה.

כאשר בדקנו את לוח המשחקים החלטנו שהמשחק המתאים לנו ביותר יהיה באחד הערבים שאנו בקזבלנקה והקבוצה מארחת את קבוצת ‘פוס-רבאט’ במסגרת גביע הליגה המרוקאית. צפי הצופים כששאלנו ברחוב היה כ 50 אלף אנשים שזה קצת יותר ממשחק ממוצע של הקבוצה במסגרת הרגילה של הליגה. (בדרבי האצטדיון מכיל כמעט 80 אלף מקומות צפופים בעמידה).

חוזרים לאגאדיר, כאשר הגענו לאגאדיר לחורבות הישיבה היהודית העתיקה שנחרבה כולה ברעידת האדמה הגדולה בעיר בשנות השישים, כבר יכולנו לראות על הקירות לאורך הדרך כתובות גראפיטי המזוהות עם הקהלים השונים שביקרו באזור במהלך הגעתם למשחקים.

נציין כי המרחקים בין עיר לעיר במרוקו יכולים להיות עצומים ולהגיע למספר רב של שעות נסיעה (יצא לנו לסוע גם 8 שעות ממקום למקום עם מספר עצירות בדרכים) וזה פקטור משמעותי ביחס הקהל הביתי אל מול הקהל האורח.

על המשך הטיול לא ארחיב כאן כיוון שלא כולו עסק בכדורגל ואקפוץ לשלושה ימים בקזבלנקה, והם המשמעותיים עבורינו. אז עם הנחיתה בקזבלנקה התארגנו וירדנו לשוק הגדול של קזבלנקה אשר נמצא ממש על שפת הים ושדרת המלונות. כבר בשוק אפשר להתחיל לראות אוהדים באים והולכים עם חולצות של היריבות הגדולות של העיר ‘וידאד’ ו ‘ראג’ה’ וניתן לראות אותם יושבים בבתי קפה ושרים את שירי האוהדים המוכרים, עובדים על לחנים ושירים חדשים, ממש ביום יום.

כאשר הגענו לשוק פגשתי בחור שסיפק לי את כל המידע שאני צריך כדי להגיע למשחק(דרכי נסיעה, זמנים, עלויות, מקומות ישיבה ואיך משיגים כרטיסים) ולאחר מכן הוחלט שמשחק הגביע נגד רבאט יהיה הנוח ביותר ובנוסף החלטנו שנשב ביציע ה‘קורבה סוד’  של ראג’ה קזבלנקה – יציע העידוד המפורסם בעולם בו יושבים ארגוני האוהדים ‘האיגלס’ והבויס. לאחר יומיים הגיע השעה המיוחלת ליציאה לכיוון האצטדיון שאם הגעתם על לחלק הזה בכתבה כבר מן הסתם ראיתם ושמעתם את הקולות הייחודים אליו.

יוצאים לכיוון האצטדיון, וכבר במהלך הדרך ניתן לראות עשרות רוכלים המוכרים את מוצרי הקבוצה בבסטות קטנות או על הרצפה, ממש כמו אצלנו. 

כמובן שהתחדשתי בכובע ושני צעיפים של ארגון הבוייס. כאשר נכנסנו ליציע הסוד השעה עוד הייתה מוקדמת וניתן גם שם לרכוש ממגוון מוצרי ארגוני האוהדים.

האווירה במשחק הייתה מחשמלת, כ 50 אלף אוהדים שרים בשירה מטורפת לאורך 90 דקות כאשר על כל המקהלה האדירה הזו מנצח אדם אחד בעל אישיות יוצאת דופן אשר כתבתי עליו רבות בעבר ולא אאריך בזה כאן. החוויה היא חוויה מדהימה של קהל ואווירה משוגעת שכנראה לא נמצא בשום מקום אחר בעולם(לא סתם הקהל זכה הקהל לשבחים בכל העולם) ואפילו תפסנו משחק כדורגל לא רע עם ניצחון 3-1 על הקבוצה מרבאט שתעשה את דרכה 4 שעות חזור עם הפסד  והדחה מהגביע.

המדריך המלא לנסיעה למשחק כדורגל בקזבלנקה, מרוקו :

מי בא למרוקו?
אולטראס ישראל במרוקו – המדריך שלכם.
ראג’ה קזבלנקה – רבאט 

גביע הליגה המרוקאי, 2015

תמיד אנשים שואלים אותי על איך להגיע למשחקים האלו, האם מסוכן ואיך היחס לישראלים ועוד שאלות לגיטימיות נוספות.
בחרתי הבוקר לשתף אתכם בתשובות לכך מתוך הניסיון שלי (פעמיים ב3 השנים האחרונות) וכשתגמר הקורונה ויהיה מי שירצה לסוע למרוקו יוכל לעשות זאת. אני כבר מחכה לפעם השלישית.

1. הכניסה למרוקו מצריכה ויזה שניתן לעשות אותה באופן פרטי וקבוצתי מי שירצה שידבר איתי אפנה אותו.
לגבי הטיסה, ניתן לקנות כרטיס למרוקו דרך מדינת קונקשן עם ויזה בתוקף (רומא, ברצלונה, איסטנבול ופריז בעיקר…) המחיר הוא לא בשמיים.

2. נחיתה בעיר בקזבלנקה תקצר את תהליך ההגעה למשחק,במידה ונחתתם במרקש תהיה לכם נסיעה.

3. זמני המשחקים – בליגה הסדירה ובגביע אפשר להתעדכן באתר הקבוצה
Rajacasablanca.Com או בעמוד הליגה המרוקאית Botola –


4. הגעה לאצטדיון ‘מוחמד החמישי’ – עדיף על גבי מונית במחיר של 60 דרהם/25 ש”ח לכל היותר בערך מכל מקום בעיר.

. 5
כרטיסים למשחק – אז ככה, בגדול למשחקי הליגה והגביע אין צורך להקדים ולרכוש כרטיסים אלא פשוט להגיע. מי שרוצה להגיע למשחק הדרבי נגד ווידאד ואינו מנוי יצטרך לקנות כרטיס מספר ימים לפני מועד המשחק ועדיף שבועיים שלוש מראש דרך אדם מקומי(לנו יש אחד כזה למקרה הצורך) במידה ואין אז יש להזמין דרך האתר seatnet.com אך קשה לי להאמין שזה יעבור בצורה חלקה כיוון שאתרים רבים לא עובדים עם קבוצות מהליגה המרוקאית ובנוסף ההגעה לאצטדיון עדיין לא הפכה ליעד תיירותי מסיבות שאינן ברורות לי לחלוטין ולכן נסעתי בעצמי.

.6
התנהגות – אתם במרוקו, תתנהגו בהתאם. בקרב החברה המבוגרת יותר נתקלנו בהמון אהבה לתיירים הישראלים במיוחד עבור קבוצות (תיירות הינה מקור הכנסה עיקרי וחשוב למדינה) עם זאת, ניתן לראות גילויי שנאה כלפי ישראל בקרב חברה צעירים אבל זה משהו שהוא לא מקובל ומעניין כלכך את החברה המרוקאית אך יכול לקרות וחשוב להגיד את זה.
אנחנו באופן אישי התקבלנו באהבה גדולה בכל מקום אבל מניח את זה כאן.
הייתי ממליץ לא לקחת דגל ישראל לשם הקהל לא יאהב את זה (פוליטיקה נכנסה שם פעמים בודדות מאוד ואפילו דגל אש”ף הורם ביציע יחד עם שלט תמיכה).

. 7
שפה –  למי שאינו דובר ערבית מרוקאית אך יודע צרפתית חייו קלים (בתור אחד שמדבר גם ערבית ומבין מרוקאית בסיסית זה הספיק אבל לא מושלם) ואם יש פה דובר מרוקאית אז בכלל..
לגבי האנגלית – לצערי חלש מאוד אבל ניתן למצוא מישהו שמדבר צולע ואולי אפילו בינוני אבל לא לבנות על זה.


טיפ אישי ובונוס
השוק בקזבלנקה – השוק הנמצא בצמידות לים מהווה גם מקום בילוי לאוהדים ולכן ניתן למצוא בתי קפה מלאים באוהדים שיושבים להלחין ולכתוב שירים.
ניתן למצוא מוצרים של הקבוצות ווידאד וראג’ה כמעט בכל בסטה.

בונוס – קניית מוצרי אולטראס של הקורבה סוד.
כידוע הארגונים התחברו לבסוף ועם זאת החלוקה לציוד נשארה בעינה. ניתן עדיין למצוא צעיפים שרשום עליהם “איגלס” ויש של ה”גרין בוייס” המכירה היא מחוץ לאצטדיון ובתוכו בבסטות קטנות.
ביציע הקורבה סוד ממוקמים כמה בסטות קטנות שמוכרות מוצרי אוהדים.
תהנו, וכמובן תאכלו קוסקוס בקהילה היהודית בעיר 💚❤
*
הנאמר בפוסט תקף גם לחובבי ווידאד 😎

צילום Ultras Israel – אולטרס ישראל

אהבתם את הסיקור? שתפו באמצעות:

Facebook
Telegram
WhatsApp
עגלת קניות0
לא נמצאו מוצרים בעגלה
המשך קנייה
0